- In verband met de niet-periodieke keuring van voertuigen na zware beschadiging, moeten elke bevoegde persoon en elke auto-expert dit melden bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Infrastructuur. Hiermee krijgt de auto-expert een rol die voordien toebedeeld was aan de verzekeraar die het deskundig onderzoek heeft bevolen.
- Wanneer een voertuig van titularis verandert, dan mocht dit voertuig ter keuring aangeboden worden met zijn laatst afgeleverde kentekenbewijs of met een commerciële plaat. Voortaan mag dit voertuig ook aangeboden worden met een andere kentekenplaat, op voorwaarde dat de houder ervan ook als houder vermeld wordt op de aanvraag voor de nieuwe kentekenplaat en het bijbehorende inschrijvingsbewijs. Bij de kentekenplaat hoort ook steeds het kentekenbewijs of inschrijvingsbewijs.
- De andere wijzigingen hebben betrekking op het herordenen van nummeringen en op het aanpassen van enkele termen.
De keuringsperiodiciteit van landbouw- en bosbouwtrekkers hangt af van de maximaal toegelaten massa (MTM):
- keuring om de twee jaar bij 3.500 kg < MTM ≤ 7.500 kg;
- keuring om het jaar bij MTM > 7.500 kg.
- wanneer de MTM niet hoger ligt dan 3.500 kg;
- wanneer professioneel of privé gebruikt in de landbouw, tuinbouw, bosbouw of visteelt;
- wanneer gebruikt door wegbeheerders of hun aannemers bij het concrete wegbeheer.