Pagina's

woensdag 12 juni 2013

Bob zomercampagne

In navolging van het succes van de Bob zomercampagne in 2012 organiseert het BIVV ook dit jaar een zomercampagne. U hebt zeker de eerst affiche gezien dewelke de verwachting schepte dat BOB mogelijk zou sterven. Vandaag volgt de tweede fase waarin tijdens onze persconferentie meer toelichting gegeven werd over de achterliggende boodschap van de campagne.

Al 17 jaar is BOB de belangrijkste gast op feesten, recepties, BBQ's, ... Hij bewees zijn diensten. Maar we stelden vast dat mensen die uitgingen al te vaak te laat aan een BOB dachten of aan een alternatieve manier om thuis te geraken. Na een leuke avond, en al te vaak met te veel drank in het lichaam werd niet altijd de beste beslissing genomen.

Om de effecten van het concept de versterken hebben we gekozen om BOB een nieuwe dimensie te geven. BOB wordt .... een werkwoord: "BOBBEN"!

BOBBEN is niet enkel BOB zelf of een BOB aanduiden, maar is vooral de terugkeer naar huis vooraf plannen, nadenken vooraleer het feest start over een manier om veilig thuis te geraken. Een taxi bestellen, het openbaar vervoer gebruiken, blijven slapen... dat ook, is BOBBEN.

Nee, BOB is niet dood! Vanaf nu nodigen we iedereen uit om te BOBBEN!

De campagne bestaat uit affiches die tijdens de maand juni langs de autosnelwegen te zien zal zijn, gevolgd voor radiospotjes en allerlei terreinacties tijdens de zomermaanden bij de cafés en de supermarkten.