Naast tal van klanten van banken zijn gebruikers van Kapaza nu ook het slachtoffer van oplichters. Momenteel loopt er een SMS-actie waarbij gevraagd wordt om het woord "lezen" naar het betalend nummer "3486" te sturen. Dit gaat om een frauduleuze actie waar Kapaza niets mee te maken heeft.
We raden u ten sterkste aan om niet in te gaan op deze vraag. Doet u dit wel en stuurt u het bericht toch, dan zal er 2 EUR van uw rekening worden gestort op een rekening van een fraudeur.
Wat moet ik doen als ik zo een SMS ontvang of al een SMS heb teruggestuurd?
• Kijk goed op uw factuur of de uitgaven van uw betaalkaart of er 2 EUR is afgegaan van uw rekening.
• Als dit het geval is, dient u een klacht in bij de lokale politie
• Print alle communicatie van de oplichter af en neem deze mee. Indien het over SMS gaat, neem dan uw gsm mee naar de plaats van aangifte en vergeet uw identiteitskaart niet.
Hoe weet ik dat het NIET om Kapaza gaat?
• Het nummer van waaruit het bericht gestuurd wordt is een buitenlands nummer met landcode "232": "132133".
• De mail is opgesteld in een vreemde taal of gebrekkig Engels.
• Kapaza zal nooit tekstberichten versturen naar zijn gebruikers.
• Alle communicatie van Kapaza verloopt per mail, de officiĆ«le Facebook-pagina of website van www.kapaza.be.
• Als dit het geval is, dient u een klacht in bij de lokale politie
• Print alle communicatie van de oplichter af en neem deze mee. Indien het over SMS gaat, neem dan uw gsm mee naar de plaats van aangifte en vergeet uw identiteitskaart niet.
Hoe weet ik dat het NIET om Kapaza gaat?
• Het nummer van waaruit het bericht gestuurd wordt is een buitenlands nummer met landcode "232": "132133".
• De mail is opgesteld in een vreemde taal of gebrekkig Engels.
• Kapaza zal nooit tekstberichten versturen naar zijn gebruikers.
• Alle communicatie van Kapaza verloopt per mail, de officiĆ«le Facebook-pagina of website van www.kapaza.be.
Als u nog vragen hebt, kan u een e-mail sturen naar support@kapaza.be.