woensdag 11 april 2018

Nieuwe oplichtingsmail


Opgelet! Momenteel krijgen meerdere mensen (al dan niet klant bij Argenta) een mail waarin wordt gevraagd om – naar aanleiding van de recente moeilijkheden die Argenta heeft gehad – hun gegevens online te vernieuwen.  

Voor alle duidelijkheid : dit is een zoveelste poging tot oplichting!



Geachte relatie,

Wij willen u graag melden dat we eindelijk terug volledig operationeel zijn betreft de onderhoudswerken aan de mobiel- en internetbankieren toepassingen. Sinds kort is er een stroom aan klachten die binnenstromen in verband met misbruik van betaalrekeningen. Om de veiligheid van onze klanten te garanderen verzoeken wij u om uw meest recente contactgegevens met ons te delen. Uit administratie blijkt dat het een lange tijd geleden is dat u uw gegevens hebt bijgewerkt en hierdoor bent u verplicht om uw gegevens met ons te bevestigen.

Wanneer er zich een verdachte situatie voordoet zal een medewerker u meteen telefonisch bijstaan en helpen dit tegen te gaan om schade te kunnen voorkomen.

Door uw huidige gegevens niet te vernieuwen loopt u risico en mogelijke kans dat er zich misbruik voordoet met uw bankrekening.

Hoe vernieuw ik mijn contactgegevens?

Door op de volgende link te klikken: www.argenta.be/gegevens-bijwerken
Dit duurt slechts maximaal 5 minuten, na dit spoedige proces ontvangt u een brief hierover met bevestiging en de mogelijkheid om een vergoeding aan te vragen indien u duidelijke schade hebt geleden door de onbeschikbaarheid van onze diensten de afgelopen dagen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Klantendienst